Aat de Jonge
Aat de Jonge © Eelco Lindhout

Burgemeester van Dronten reageert in open brief op anonieme criticasters

Gemeente

DRONTEN - In de media zijn de afgelopen weken berichten verschenen over een ‘verziekte bedrijfscultuur’ in het gemeentehuis. Met name Omroep Flevoland doet hierover verslag aan de hand van anonieme bronnen. Dit weekeinde richtte de regionale omroep haar pijlen op burgemeester Aat de Jonge. Deze heeft nu op de facebookpagina van de gemeente Dronten gereageerd met een open brief.

Open brief Aat de Jonge

Beste inwoners,

Een open brief van mij, als uw burgemeester, op deze pagina. Dat is niet gebruikelijk. Maar ik voel dat ik - na allerlei afwegingen - dit moet doen.

Het is de laatste weken onrustig in bestuurlijk Dronten. Dat begon met anonieme brieven, waarin negatieve suggesties werden gedaan over de aansturing van de gemeentelijke organisatie.

Medewerkers en bestuurders van de gemeente zeggen mij dat te ervaren als onrecht. Velen zijn boos. Er wordt door hen hard gewerkt. Ik kan u uit de grond van mijn hart zeggen dat ik dat met hen meevoel.

Oh zeker ik maak ook fouten. Daarvan wil ik graag leren. Anonieme brieven en gebruik maken van bronnen in anonimiteit helpen daarbij niet. Sommigen van ons, onder wie ik zelf, worden er ook verdrietig van.

Er werken zoveel enthousiaste en gemotiveerde mensen, korter of langer, in het gemeentehuis.
Daar sta ik voor. Daar ben ik trots op. Dronten is zo’n mooie gemeente. Daar willen we toch samen zuinig op zijn?

Daarom wil ik als burgemeester graag in gesprek komen met hen die kennelijk teleurgesteld zijn in de gemeente of in mij. Daarom heb ik de, mij bekende, teleurgestelde politici uitgenodigd voor een gesprek. Ik heb er alle vertrouwen in dat we samen deze spannende periode goed doorkomen, mogelijk er sterker van worden.

Aat de Jonge

Wethouder Hillebregt lanceert de website.
Wethouder over School 's Cool: "Bijdrage bij overgang naar voortgezet onderwijs" 10 uur geleden
Afbeelding
Nieuwe dienstregeling: "Betere aansluiting op de trein in Dronten en Harderwijk" Brrreis 10 uur geleden
Afbeelding