Aice Naber
Aice Naber ©maartenheijenk.nl

Gemeente wil in het nieuwe promotiebeleid vooral de ‘trots op Dronten’ uitstralen

Algemeen

DRONTEN – De gemeente Dronten wil zich zelf in haar nieuwe promotiebeleid profileren met vooral topsport en de productie van voedsel (agrifood): „Want agrifood en sport sluiten goed aan op het gezonde leven waar we in Dronten trots op zijn.”

De gemeente wil de komende jaren de ‘trots op Dronten’ uitstralen. „Daarbij gaat het vooral om de ruimte die Dronten biedt”, licht burgemeester Aat de Jonge toe.

Onderdelen waar de gemeente Dronten zich wil profileren zijn Mud Masters op het evenemententerrein van Walibi, de reclame langs het spoor op het dak van de kunstijsbaan en de steun aan Alice Naber (paardensport - eventing) op weg naar de Olympische Spelen van Tokyo.

Dronterland

Een ander aspect van de vernieuwde Dronten-promotie is de verbetering van de gemeentelijke website dronterland.nl: „Het moet mobielvriendelijk en onze fietsroutes kunnen er klantvriendelijker op worden aangeboden.” Daarbij wil de gemeente ook de Tulpenroute en de activiteiten van 100 jaar Zuiderzeewet onder de aandacht brengen.

Verder wil de gemeente aan tafel met toeristische recreatieve ondernemers, het agrarisch onderwijs, de winkelcentra en andere partijen die werken aan marketing in Dronten. Ondernemers hebben in het verleden het idee geopperd om producten uit Dronten als streekproducten te labelen. Die draad wordt weer opgepakt.