Dennis van der Heiden
Dennis van der Heiden ©maartenheijenk.nl

Met RedSupport de winkelomzet verhogen

Partnerbijdrages

DRONTEN - Met z’n tweeën hebben Renate en Dennis van der Heiden veel ervaring in de detailhandel. Dennis kreeg bij het grote retailbedrijf waar hij werkte steeds meer de taak om winkels te optimaliseren. „En dan denk je: die ervaring kan ik breder inzetten.” Hij begon RedSupport, dat zich richt op het meten en verbeteren van de klantbeleving.

Met onderzoek, mysteryshoppers, een businessscan, maar ook met undercover meedraaien in een organisatie en het verzorgen van trainingen zorgt het Drontense bedrijf voor meer traffic en omzet.

Na drie jaar voorbereiding startte het echtpaar een half jaar geleden en de eerste opdrachten zijn binnen. „Iedereen weet hoe het moet”, weet Dennis. „De valkuil is dat je blind wordt voor hoe je werkt.” Hij noemt de entree van een winkel als voorbeeld. „Als eigenaar kom je eigenlijk altijd via de achterdeur binnen. Ga eens via de voordeur, ervaar eens wat de klanten ervaren. Daar steek je al veel van op.”

Ontevreden personeel

Duidelijkheid waar je voor staat met je bedrijf is een andere vereiste, vindt hij. „Ik heb een klant die vooral goedkoop wil zijn. Er staat dus weinig personeel in de winkel. De eigenaar eist wel dat iedere klant persoonlijk geholpen wordt. Dat gaat niet samen en dat zorgt voor ontevreden personeel.”

Dat is slecht voor een bedrijf, is zijn ervaring. „De manier van het begroeten van klanten is zó belangrijk, het staat of valt met het enthousiasme van de medewerkers.”

Hij weet dat de branche het moeilijk heeft. „Dan is het misschien lastig om hulp in te roepen. Maar de ervaring leert dat de investering zich ruimschoots uitbetaalt in een hogere omzet.”

Paspoort

Naam: Dennis van der Heiden
Woonplaats: Dronten
Website: www.redsupport.nl

Waarom heb je voor de naam RedSupport gekozen?
„We helpen en redden hiermee letterlijk bedrijven en we bieden ook de rode lijn voor een bedrijf. Bovendien zijn wij Renate en Dennis, dus dan kom je al snel op RedSupport. Renate zorgt vooral voor de ondersteuning, ik heb het contact met de klanten.”

Wat voor soort bedrijven hebben iets aan Red Support?
„We werken veel voor de detailhandel. We hebben nu ook een grote opdracht van een keten van vakantieparken gekregen. En we hebben bijvoorbeeld ook een gesprek met een ziekenhuis gehad. Het kan van alles zijn. Overal is het belangrijk hoe de klant je bedrijf ervaart.”

Afbeelding
Oefening op IJsselmeer: Brand op schip bij Windplan Blauw, man overboord 11 uur geleden
De vorige editie van 'De Staat van Flevoland'.
Wat is er donderdag te doen? Gelukscarrousel, Staat van Flevoland, gemeenteraad 11 uur geleden
Versoepeling voor fruittelers.
Nieuwe regels in Dronten: Fruittelers mogen kamertjes arbeidsmigranten halveren 12 uur geleden