Afbeelding
Foto: Aangeleverd.

Hypr neemt tolocal over en biedt klanten BrugMedia nog beter bereik

Algemeen

REGIO - Het hyperlokale adverteerplatform HYPR, waar BrugMedia aandeelhouder van is, heeft dinsdag aangekondigd dat het ToLocal heeft overgenomen. Deze acquisitie maakt het voor bureaus en landelijke adverteerders nog makkelijker om advertenties hyperlokaal in te zetten. Hier profiteert iedereen van die een boodschap via BrugMedia verspreidt. BrugMedia is trots om aandeelhouder te zijn van dit innovatieve, landelijke platform.

Met 574 huis-aan-huiskranten en 1.200 websites zijn HYPR en ToLocal samen het grootste onafhankelijke hyperlocal advertising platform van Nederland. Robert Franke, Managing Director van HYPR vertelt enthousiast over de overname. ā€œHYPR is de One Stop Shop als het gaat om alles wat met lokale media te maken heeft. ToLocal en HYPR bundelen vanaf nu hun krachten om de markt nog beter van dienst te kunnen zijn. ToLocal is een gevestigde naam en haar online bookingstool DeLokalePlanner is een begrip in de markt. Met deze bewezen tool kunnen mediabureaus en adverteerders zeer eenvoudig hun print- en online advertenties boeken bij 574 huis-aan-huiskranten en 1.200 lokale websites.ā€

ToLocal is in 2014 opgericht en werkt direct samen met mediabureaus, reclamebureaus en adverteerders. ā€œWe zijn erg enthousiast over de overname en samenwerking met HYPR, de heldere visie over hyperlocal advertising sluit direct aan op de ambities van ToLocal. Ik ben ervan overtuigd dat de marktpositie van HYPR in combinatie met onze organisatie en de DeLokalePlanner gaat zorgen voor een enorme versnelling in de omarming van en omzetgroei in lokale media-inzetā€, aldus medeoprichter Frank-Paul ter Berg, die direct betrokken blijft bij de doorontwikkeling van DeLokalePlanner en samen met Robert Franke de directie van HYPR vormt.
De overname was per direct en er zullen geen veranderingen zijn in de dagelijkse activiteiten van ToLocal.

Over HYPR
HYPR Media Services Holding B.V. (HMSH) is een initiatief van huis-aan-huisuitgevers die gezamenlijk ruim 65% van de oplage vertegenwoordigen, en behartigt de commerciƫle belangen van de huis-aan-huisuitgevers op de landelijke advertentiemarkt. HMSH heeft twee werkmaatschappijen: HYPR Media B.V. en ToLocal B.V.

Via HYPR Media B.V. kunnen landelijke adverteerders en bureaus in Ć©Ć©n keer de digitale platformen van alle huis-aan-huis uitgevers in heel Nederland inschakelen.

Over ToLocal?
ToLocal is dƩ onafhankelijke specialist op het gebied van lokaal adverteren. Het bedrijf heeft als missie om adverteerders en uitgevers te verbinden, met de AdShop en DeLokalePlanner. Adverteerders en uitgevers worden verbonden via print, zoals folders en huis-aan-huiskranten, via DeLokalePlanner. Ook online wordt de verbinding gemaakt via banners en content op lokale nieuwssites. Hiervoor wordt gebruikt de ToLocal AdShop.

Nick de Vries