OFW krijgt gemiddeld een 7,6 voor de dienstverlening
AlgemeenDRONTEN - Oost Flevoland Woondiensten (OFW) laat ieder jaar haar dienstverlening meten. Het hele jaar werd de dienstverlening beoordeeld. Gemiddeld scoort OFW een 7,6.
Stichting Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector (KWH) heeft gekeken naar de onderdelen contact, woning zoeken, nieuwe woning, huur opzeggen, reparaties, onderhoud en uiten ontevredenheid.
Op alle onderdelen scoorde OFW minimaal een 7,3. Alleen op ?uiten ontevredenheid’ kreeg de corporatie slechts een 6,4, maar het KWH besloot dit onderdeel niet mee te laten tellen. De uitslag was niet representatief.
Dit jaar is voor het eerst ook de website van OFW beoordeeld onder het onderdeel ?contact’. De website is beoordeeld met een 7,2.
Training klantcommunicatie
,,OFW werkt sinds 2014 actief aan de kwaliteit van haar dienstverlening’’, aldus de corporatie, ,,Alle medewerkers hebben een klantcommunicatie training gevolgd, er is een aanpak op klachtenmanagement, een klantvisie en een klantvolgsysteem in ontwikkeling. Het klantvolgsysteem stelt de medewerkers in staat om op een makkelijke manier de juiste informatie aan de klant te verstrekken.’’
De cijfers van OFW:
- Contact: 7,3
- Woning zoeken: 7,4
- Nieuwe woning: 7,5
- Huur opzeggen: 8,2
- Reparaties: 8,4
- Onderhoud: 8,3
- Uiten ontevredenheid: 6,4
- Totaalscore: 7,6