
Werken op een stembureau is ook voor jongeren in Dronten een lucratief bijbaantje
GemeenteDRONTEN - Het kostte de gemeente Dronten vorig jaar handenvol werk om voldoende medewerkers te vinden voor op de stembureaus. De VVD vraagt daarom aan B en W om in de toekomst ook onder jongeren te werven.
Tot op de dag van de verkiezingen was de gemeente vorig jaar druk met het vinden van leden voor de stembureaus. De VVD wijst erop dat zo’n bijbaantje voor veel jongeren lucratief is. Niet alleen vanwege de beloning, maar ook omdat het mooi staat op hun CV.
B en W schrijft in een reactie dat bestuurders en ambtenaren vorig jaar wel degelijk naarstig naar jongeren zochten in hun eigen netwerk: „We willen dit de komende verkiezingen nog actiever gaan doen.”



















