Het tellen van de stemmen in De Meerpaal.
Het tellen van de stemmen in De Meerpaal. Archieffoto: ©maartenheijenk.nl

Werken op een stembureau is ook voor jongeren in Dronten een lucratief bijbaantje

Gemeente

DRONTEN - Het kostte de gemeente Dronten vorig jaar handenvol werk om voldoende medewerkers te vinden voor op de stembureaus. De VVD vraagt daarom aan B en W om in de toekomst ook onder jongeren te werven.

Tot op de dag van de verkiezingen was de gemeente vorig jaar druk met het vinden van leden voor de stembureaus. De VVD wijst erop dat zo’n bijbaantje voor veel jongeren lucratief is. Niet alleen vanwege de beloning, maar ook omdat het mooi staat op hun CV. 

B en W schrijft in een reactie dat bestuurders en ambtenaren vorig jaar wel degelijk naarstig naar jongeren zochten in hun eigen netwerk: „We willen dit de komende verkiezingen nog actiever gaan doen.”

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Abonneer gratis

op de digitale krant en op
de wekelijkse nieuwsbrief.