Afbeelding
Aangeleverd.

We mogen weer terug naar kantoor

Partnerbijdrages

De afgelopen 1,5 jaar werd thuiswerken dringend geadviseerd. Niemand had een verantwoorde thuiswerkplek. Hierdoor hebben veel medewerkers bureaustoelen van kantoor in bruikleen gehad. Dat was de perfecte oplossing op de korte termijn. Maar welke werkplek staat op jouw team te wachten bij terugkomst op kantoor? Die lege werkplekken moeten natuurlijk wel weer opgevuld worden met nieuwe bureaustoelen. Zie jij door de bomen het bos niet meer? Geen paniek! In deze blog vertellen wij welke stoelen geschikt zijn voor jouw kantoor!

Even terugblikken op de afgelopen 1,5 jaar

Op 16 maart 2020 ging Nederland op slot door de gevolgen van het coronavirus. Iedereen werd dringend geadviseerd om thuis te werken. Dit was een enorme verandering en voor veel mensen was deze nieuwe situatie erg onwennig. Tijdens je werkdag storen je kinderen jou of wil de hond graag met je spelen. En wat dacht je van de ontbrekende sociale contacten, online meetings en de keukentafel als werkplek? 

Hoe lang deze situatie ging duren wist niemand. Daarom gaven veel bedrijven hun personeel een bureaustoel van kantoor in bruikleen voor hun thuiswerkplek. De ideale oplossing voor dat moment. Maar op de lange termijn was dit niet het beste idee. Er missen nu veel bureaustoelen op kantoor. Maar dat probleem kwam later wel weer aan de orde, toch?

De afwisseling van thuiswerken en werken op kantoor

Vanaf 26 juni 2021 mochten we weer deels terug naar kantoor. Helaas mocht je maar 2 of 3 dagen en met een beperkt aantal personen naar kantoor komen. Toch was deze verandering erg fijn. Waarom? Je kon eigenlijk weer een praatje maken met je favoriete collega’s en naast elkaar zitten tijdens vergaderingen. Natuurlijk wel op gepaste afstand. Die lege werkplekken waren nog geen probleem. Per dag werkten er maar een aantal personen op kantoor. Niet elke werkplek werd gebruikt, waardoor het bureaustoelen tekort niet opviel. 

De terugkeer naar kantoor

Yay! Op 25 september 2021 kwam het nieuws naar buiten. We mogen vanaf 27 september 2021 weer naar kantoor! Oeps.. Het probleem van de lege werkplekken is nog niet opgelost. Hoog tijd om die plekken aan te vullen met nieuwe bureaustoelen. Maar die teamleden kunnen toch die bureaustoelen weer meenemen van huis? Nee! Thuiswerken zal een deel blijven uitmaken van onze werkweek. Hoezo? Veel werknemers willen graag een combinatie houden van thuiswerken en werken op kantoor. Dus, die nieuwe bureaustoelen moeten er hoe dan ook komen!

Welke bureaustoel is geschikt voor jouw kantoor?

De keuze aan bureaustoelen is reuze. Koop jij meestal een goedkope bureaustoel? Dan lever je in op kwaliteit en ergonomie. Jouw team krijgt hierdoor sneller lichamelijke klachten. Maar dat niet alleen. Deze bureaustoelen zijn ook snel aan vervanging toe. Niet erg handig dus. Kies daarom voor een verantwoorde bureaustoel. Dit lijkt misschien een grote uitgave, maar op lange termijn scheelt deze aankoop veel geld. En het ziekteverzuim vermindert! Dus, waar wacht je nog op? Schaf ergonomische bureaustoelen aan voor jouw collega’s! 

Kies een bureaustoel met certificering!

Weet je niet welke bureaustoel je moet kiezen? SKEPP got you! Schaf een bureaustoel aan met een (N)EN 1335 of NPR 1813 certificaat. Wat dit inhoudt? Simpel gezegd; beschikt een bureaustoel over één van deze normen? Dan kan jouw team langdurig comfortabel en verantwoord werken op deze stoel.

Wat is het verschil tussen deze normen? De (N)EN 1335 norm is een Europese norm voor bureaustoelen. Deze norm gaat over de maatvoeringen en instelmogelijkheden voor een bureaustoel. De NPR 1813 is de Nederlandse norm voor bureaustoelen. Deze norm is een aanvulling op de (N)EN 1335 certificering. Waarom? De lengte van Nederlanders verschilt heel erg. Iemand van 1,90 m kan minder goed werken op een (N)EN 1335 stoel dan iemand van 1,65 m. Voldoet jouw bureaustoel aan de NPR 1813 normering? Dan werken al jouw werknemers klachtenvrij en comfortabel. Ideaal, toch?