Afbeelding
Foto: Aangeleverd

Hoe word je vindbaar voor klanten zonder advertenties te gebruiken?

Partnerbijdrages

Het is de droom van elke ondernemer: een constante flow van relevante bezoekers - bezoekers die ook daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in precies datgene wat jij te bieden hebt - die via de diverse zoekmachines de weg naar jouw website vinden, waardoor het conversiepercentage hoog uitpakt. Dit klinkt heel ingewikkeld, en tot op zekere hoogte is het dat ook. Het is echter zeker niet onmogelijk, in welk vakgebied je ook werkzaam bent, om je bezoekersaantallen zonder advertenties te verhogen. Hoe je dat doet? Dat lees je hier!

Besteed aandacht aan de content op je website

Als je absoluut niet wilt adverteren (SEA: Search Engine Advertising) dan is het zaak dat je aandacht besteedt aan SEO, oftewel zoekmachine optimalisatie. Dit is het optimaliseren van jouw content en de waarde van jouw domein, zodat je hoger in de organische zoekresultaten zult staan bij relevante zoekopdrachten. Je kunt dit bijvoorbeeld doen door de content op je website te verbeteren. Het beste is om allereerst een zoekwoordenonderzoek uit te (laten) voeren. Aan de hand van zo’n onderzoek kun je namelijk bepalen welke zoektermen het meest interessant zijn om in je content te verwerken. Vervolgens schrijf je alle teksten, en geef je passende metatitels en -omschrijvingen aan alle pagina’s en afbeeldingen. Vind je dit moeilijk? Dan kun je voor al deze zaken ook het Goudse Internetbureau Doublesmart inschakelen: het SEO bureau dat meetbare resultaten boekt.

Doe aan linkbuilding

Een tweede aandachtspunt wanneer je zonder te adverteren meer bezoekers wilt trekken is linkbuilding. Hoe meer websites naar die van jou linken, hoe hoger de waarde van jouw domein, en hoe hoger je zult staan in de zoekresultaten. En ook dit kan Doublesmart Gouda voor je verzorgen. Linkbuilding heeft voor veel ondernemers de voorkeur ten opzichte van adverteren. Dit komt doordat de resultaten veel langduriger zijn, en je een eenmaal geplaatste link in feite nooit meer kwijtraakt. Linkbuilding is vooral effectief als je backlinks plaatst op hoogwaardige websites met relevante content en een passende doelgroep. Bovendien moet je precies de juiste ankerteksten en url’s selecteren, welke bij voorkeur gekozen zijn op basis van het eerder genoemde zoekwoordenonderzoek. Bij Doublesmart kunnen ze je er alles over vertellen!

Zet de diverse social media kanalen in

Als laatste is er natuurlijk social media. Een beetje ondernemer is actief op één of meerdere platformen, zoals Facebook, Instagram, Pinterest, etc. Probeer dan ook uit te zoeken van welk platform jouw doelgroep het meest gebruik maakt, en start daar met posten. Probeer relevante content te creëren, die zowel informeert als prikkelt, en uiteraard de lezer/kijker zoveel mogelijk overhaalt een bestelling te plaatsen of contact op te nemen. Vind je dat moeilijk? Ook dan is het slim om een online marketing bureau in te schakelen. Zij kunnen je allereerst helpen bij het bepalen van je doelgroep, en daarna met het creëren van content die daar helemaal bij past.

!