Cora en Wouter Sissing voor de nieuwe winkel in Dronten.
Cora en Wouter Sissing voor de nieuwe winkel in Dronten. ©maartenheijenk.nl

Wouter Sissing opent Eye Wish Opticiens op ‘de mooiste plek van Dronten’

Partnerbijdrages

DRONTEN - Wouter Sissing is in het verleden al jarenlang in Dronten actief geweest als opticien. De wens om ooit een eigen zaak te starten speelde sindsdien altijd in zijn achterhoofd. Zaterdag ging die droom in vervulling met de opening van Eye Wish Opticiens Dronten aan het Havenplein.

,,Dronten is bekend terrein voor ons’’, vertelt Sissing, ,,Mijn vader was franchise-ondernemer van Pearle Opticiens. In die winkel ben ik bij wijze van spreken geboren, daar heb ik jarenlang gewerkt.’’

,,Mijn vader heeft die winkel acht jaar geleden verkocht. Ik heb sindsdien her en der gewerkt, maar nooit mijn draai helemaal kunnen vinden. Totdat ik het mooie concept van Eye Wish tegenkwam. Toen werd ik bij wijze van spreken verliefd.’’

Het hele concept

Wat heeft Eye Wish dat anderen niet hebben? ,,Het gaat mij om het hele concept, dat vind ik helemaal geweldig: de service, de kwaliteit en de merken. We hebben gewoon hele leuke merkbrillen, waarbij we ook volop met de mode meegaan.’’

,,Goede brillen voor eerlijke prijzen’’, daar gaat het Sissing om, ,,We willen kwaliteit leveren. Daarnaast dus goede service, goede nagarantie en vooral ook aandacht voor de klant. De klant staat centraal. Iedereen kan verkopen, maar je moet verkopen naar de wensen van de klant èn je moet kijken wat de klant nodig heeft om goed zicht te hebben.’’

Mooiste plek van Dronten

Wouter Sissing woont inmiddels in Biddinghuizen, maar met de opening van de winkel in Dronten gaat een oude wens in vervulling. Over de locatie aan het Havenplein zegt hij: ,,Dit is de mooiste plek van Dronten. Tussen de Jumbo en de Hema in, hoe mooi kun je het krijgen?’’

De reacties zijn volgens de opticien super: ,,Iedereen is blij dat ze ons weer terugzien. Maar ook klanten die we nog niet kenden vinden het een hele mooie winkel. We hebben echt overweldigend veel positieve reacties gekregen, dat heeft onze stoutste verwachtingen overtroffen.’’

Tegen de stroom in

Een nieuwe winkel openen in een tijd dat veel grootwinkelbedrijven er juist mee stoppen, hoe kan dat? ,,Wij geloven in onszelf en in het concept van Eye Wish’’, antwoordt Wouter Sissing, ,,We zetten onszelf anders in de markt dan gewoon een opticien. Wij onderscheiden ons door service, kwaliteit en af en toe een leuke actie.’’

De opticien-branche timmert nadrukkelijk aan de weg met bijvoorbeeld tv-reclames. ,,Heel veel mensen hebben nu eenmaal een bril nodig’’, legt Sissing uit, ,,Door de vergrijzing worden dat er steeds meer. En de mensen willen tegenwoordig niet zomaar een bril, ze willen een echt goede bril.’’