Finn Raterink scoort ippon.
Finn Raterink scoort ippon. E. Raterink

Finn Raterink districtskampioen, zeven Shoganai-judoka’s naar het NK

Sport

MARKELO - Finn Raterink van Shoganai Judo Dronten heeft het goud gewonnen bij de districtskampioenschappen onder de vijftien jaar in Markelo. Hij plaatst zich voor het Nederlands kampioenschap, net als zes clubgenoten.

Finn Raterink en Colin Dittmar van Shoganai stonden tegenover elkaar in de finale tot 55 kilogram. In de golden score was het Raterink die na twee minuten wazari scoorde met een overname. Ralph Steijn won het zilver in de klasse tot 42 kilogram en Pepijn Braam het brons in de -50 kilogram.

Bij de dames veroverde Naomi Hartemink (-36kg) het zilver. De nummers vier, Laura van Born en Noor van Lingen plaatsten zich eveneens voor het NK-15. Dat kampioenschap wordt op zaterdag 7 april gehouden in Leek.

Kampioenengalerij

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Abonneer gratis

op de digitale krant en op
de wekelijkse nieuwsbrief.