
Zeven judoka’s van Shoganai door naar NK -15
SportMARKELO - Tijdens de Districtskampioenschappen Oost Nederland op zaterdag 27 september hebben de jonge talenten van Shoganai Judo Dronten uitstekend gepresteerd. Van de elf deelnemende judoka’s wisten er maar liefst zeven zich te plaatsen voor het Nederlands Kampioenschap onder de 15 jaar, dat op 11 oktober in Hoogeveen plaatsvindt.
In de klasse tot 42 kg wist Bram Croese ongeslagen kampioen te worden, terwijl clubgenoot Jeftha Zwerver waardevolle ervaring opdeed. In de -46 kg had Bram Huijbregts een zware loting en bleef winst uit. Joey van der Holst (-50 kg) boekte een mooie ippon-overwinning, maar dat bleek niet voldoende voor eremetaal.
Gifairo Rotering en Gossee Winnubst kwamen uit in de -55 kg, waarbij Gossee het brons veroverde. In de -60 kg leverden Noud Maurik en Sill Kramer een spannend onderling duel, dat Sill winnend afsloot. Beide judoka’s wonnen vervolgens hun resterende partijen overtuigend. Sill werd kampioen, Noud eindigde als tweede.
Bij de dames (-63 kg) maakte Fenne Schipper een succesvolle comeback na een blessure en pakte het goud. Meta van Ommen volgde met een knappe tweede plaats. In de -44 kg ging het brons naar Isa Boerkamp.
De zeven geplaatste judoka’s zijn: Bram Croese, Gossee Winnubst, Noud Maurik, Sill Kramer, Fenne Schipper, Meta van Ommen en Isa Boerkamp.
Door de deelname aan het toernooi kon Shoganai helaas geen demonstratie verzorgen tijdens de Match Sportdag in ‘t Dok in Dronten.

John van Weeghel
















