Paul Vermast - GroenLinks
Paul Vermast - GroenLinks © Jennifer Sauer

GroenLinks-raadsleden Vermast en Van Baal volgend jaar opnieuw verkiesbaar

Algemeen

DRONTEN - De beide gemeenteraadsleden van GroenLinks, Paul Vermast en Danieke van Baal, hebben zich kandidaat gesteld voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart volgend jaar. De ledenvergadering stelt later dit jaar de kandidatenlijst vast.

Leden van GroenLinks konden zich tot maandag kandidaat stellen. Danieke van Baal zit sinds 2018 in de gemeenteraad en is beschikbaar voor een tweede periode. „We zijn aan het brainstormen over ons nieuwe verkiezingsprogramma en ik heb nog heel veel leuke, mooie en interessante plannen waar ik graag zelf mee aan de slag ga in de gemeenteraad”, geeft zij als motivatie.

Fractievoorzitter Paul Vermast erkent dat het voor hem geen vanzelfsprekendheid was: „Ik ben al 18 jaar actief in de gemeenteraad, waarvan de laatste 10 jaar als raadslid. Dus dan moet je jezelf de vraag stellen: kan ik nog mee? Heb ik het nog fris in mijn hoofd?’ Zijn antwoord was ‘ja’: „Ik denk dat we voor een aantal flinke uitdagingen staan de komende jaren en daar wil ik graag verantwoordelijkheid voor nemen.”

Gemeenteraadsverkiezingen

.


Danieke van Baal (foto: ©maartenheijenk.nl)

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Afbeelding
Waarom Kampen? Frederique van Winsen: ook al woon ik in Diemen, een bezoek aan Kampen voelt als thuiskomen! 7 uur geleden
Afbeelding
Waarom Kampen? Jantine Jimmink verhuisde van Amsterdam naar Kampen voor een betaalbaar thuis in de historische binnenstad. 7 uur geleden
Wethouder Duvekot
Peter Duvekot (Dronten Sociaal) gekozen tot voorzitter Nederlandse Vereniging voor Raadsleden 7 uur geleden

Abonneer gratis

op de digitale krant en op
de wekelijkse nieuwsbrief.