Eerste windmolen levert stroom: ‘Maatschappelijk draagvlak groter’

Algemeen

BIDDINGHUIZEN - De eerste windmolen van Windplan Groen is dinsdag aangesloten op het elektriciteitsnet. De zogeheten Nordex 6.x turbine is onderdeel van windpark Zeebiestocht en kan de eerste stroom inmiddels leveren. 

Wim Luijkx, voorzitter van Windkoepel Groen, spreekt van een ‘erg mooie prestatie’. “Vandaag heeft windpark Zeebiestocht de eerste molen aan de gang gekregen, geweldig. De noodzaak om duurzame energie te produceren, die was er al. Maar het maatschappelijk draagvlak wordt wat groter omdat de noodzaak groter wordt.”

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Afbeelding
Starterslening helpt vooral middeninkomens aan eerste koopwoning 26 jun, 17:30
Afbeelding
Franse sfeer in stadscentrum SuyderSee deze zaterdag 26 jun, 17:04
kieker op de kunstmarkt in Dronten
Vive La France, de kunstzinnige bruine kiekendief vliegt rond Ingezonden 26 jun, 16:08

Abonneer gratis

op de digitale krant en op
de wekelijkse nieuwsbrief.