Eerste windmolen levert stroom: ‘Maatschappelijk draagvlak groter’
AlgemeenBIDDINGHUIZEN - De eerste windmolen van Windplan Groen is dinsdag aangesloten op het elektriciteitsnet. De zogeheten Nordex 6.x turbine is onderdeel van windpark Zeebiestocht en kan de eerste stroom inmiddels leveren.
Wim Luijkx, voorzitter van Windkoepel Groen, spreekt van een ‘erg mooie prestatie’. “Vandaag heeft windpark Zeebiestocht de eerste molen aan de gang gekregen, geweldig. De noodzaak om duurzame energie te produceren, die was er al. Maar het maatschappelijk draagvlak wordt wat groter omdat de noodzaak groter wordt.”



















