
Windplan Groen doet mee aan Open Energiedag
AlgemeenDRONTEN - Windplan Groen doet zaterdag op twee locaties mee aan de landelijke Open Energiedag. Aan de Rietweg en aan de Ketelweg is het mogelijk om meer informatie over het windpark te krijgen.
“Ervaar hoe monteurs de windmolen betreden, met de lift naar boven gaan, rondkijken in het gondelhuis en dan bovenop dat gondelhuis staan”, wordt gemeld. Het Ketenpark aan de Rietweg 3a is van 10.00 tot 15.00 uur geopend, het Windpark Hanze aan de Ketelweg 16 is van 10.30 tot 14.30 uur open.
Er wordt onder andere een presentatie over de windparken gegeven, terwijl er ook informatie over geluid, slagschaduw en obstakelverlichting te vinden is. Ook wordt er een kijkje in en op een windmolen gegeven (virtual reality), is er technisch materiaal en informatie van Van Gelder beschikbaar en presenteren GE en Vestas zich.
Voor meer informatie: https://www.windplangroen.nl/opendag.



















