Geert Wilders op Twitter.
Geert Wilders op Twitter. Foto: X

Geert Wilders over ‘racistische’ Eskimolaan: “Ze zijn knettergek daar”

Algemeen

DRONTEN - Een artikel in DeDrontenaar.nl over de wijziging van de straatnaam Eskimolaan wordt her en der in het land als opmerkelijk ervaren. Ook de leider van de grooste politieke partij van Nederland bemoeit zich ermee. “Ze zijn knettergek daar”, schrijft PVV-voorman Geert Wilders op het medium X, voorheen bekend als Twitter.

Met verwijzing naar deze krant publiceerden onder andere de NOS, Telegraaf en GeenStijl over de straatnaam. DeDrontenaar.nl schreef na een Woo-verzoek bij de gemeente Dronten dat de naam Eskimolaan wordt gewijzigd in IJsbaanlaan. Dat gebeurt na een brief van een inwoonster. Zij wees erop dat ‘eskimo’ als racistisch wordt ervaren.

DeDrontenaar.nl

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Het gebied aan de Ecu waar het complex moet komen.
Vragen over natuur, laadpalen en water bij woon-zorgcomplex Ecu beantwoord 17 uur geleden
Afbeelding
Flevoland Open judotoernooi uitgesteld vanwege verwachte hitte 18 uur geleden
Defqon.1
Hitteprotocol voor Defqon.1: extra waterpunten en schaduwplekken 20 uur geleden

Abonneer gratis

op de digitale krant en op
de wekelijkse nieuwsbrief.