
Torenbosje pakt uit met grote voorjaarsschoonmaak tijdens NLdoet
AlgemeenDRONTEN - Tijdens de landelijke vrijwilligersdagen van NLdoet houdt het Torenbosje langs de Elburgerweg een grote voorjaarsschoonmaak. Op vrijdag 13 maart van 9.00 tot 12.30 uur steken vrijwilligers opnieuw de handen uit de mouwen om het bosje op te frissen voor het nieuwe seizoen.
Al meer dan tien jaar doet het Torenbosje mee met NLdoet. In die tijd zijn picknickbanken en prullenbakken geplaatst, speurtochten uitgezet en informatieborden aangebracht. Ook zijn paden onderhouden en is het bosje klaargemaakt voor recreatief gebruik. Dit jaar ligt de nadruk op het aanvullen van het zwarte split in het kunstwerk. Daarvoor moet eerst het oude materiaal worden verwijderd en de onderlaag geëgaliseerd.
Naast vaste vrijwilligers zijn ook (kandidaat)gemeenteraadsleden uitgenodigd om mee te helpen. Met de gemeenteraadsverkiezingen op 18 maart in het vooruitzicht biedt de ochtend een kans om elkaar informeel te ontmoeten en samen aan de slag te gaan.
De dag begint met koffie of thee en de bekende Torenbosjes-koek. Na afloop is er voor alle deelnemers een kop huisgemaakte soep. Aanmelden kan via info@torenbosje.nl of via www.nldoet.nl.
Het Torenbosje is een bos van 7 hectare groot dat gericht is op kort verblijf. Bezoekers kunnen er wandelen, picknicken, spelen in de huttenbouwplaats of water pompen. Vrijwilligers zorgen voor het klein onderhoud; grotere werkzaamheden worden in samenwerking met Staatsbosbeheer uitgevoerd.
John van Weeghel



















