Afbeelding
©maartenheijenk.nl

Raad vraagt onderzoek naar ‘landjepik’: „Betrokkenen voelen zich geïntimideerd”

Gemeente

DRONTEN - De acht fractievoorzitters in de gemeenteraad van Dronten hebben de Rekenkamer Dronten gevraagd om  onderzoek te doen naar de aanpak van het dossier ‘oneigenlijk grondgebruik’. Reden is dat de raad nogal wat verontrustende signalen hoort over de uitvoering van het beleid.

Raadsleden hebben informatie dat de gemeente vaak foute informatie gebruikt en verstrekt. „Betrokkenen voelen zich geïntimideerd en ervaren onrecht”, aldus de gemeenteraad in een persbericht, „De communicatie over oneigenlijk grondgebruik laat te wensen over en er zou niet consistent worden gehandeld.”

Aard en omvang

De fractievoorzitters willen nu de onderste steen boven hebben. De Rekenkamer is onder meer gevraagd naar de aard en de omvang van de negatieve signalen. Ook wil de gemeenteraad weten hoe het dossier door de respectievelijke wethouders is aangestuurd. 

Overigens is de Rekenkamer onafhankelijk. Het is dan ook niet aan de gemeenteraad of zij het onderzoek daadwerkelijk gaat doen.

Oneigenlijk grondgebruik

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Afbeelding
Waarom Kampen? Frederique van Winsen: ook al woon ik in Diemen, een bezoek aan Kampen voelt als thuiskomen! 2 uur geleden
Afbeelding
Waarom Kampen? Jantine Jimmink verhuisde van Amsterdam naar Kampen voor een betaalbaar thuis in de historische binnenstad. 2 uur geleden
Wethouder Duvekot
Peter Duvekot (Dronten Sociaal) gekozen tot voorzitter Nederlandse Vereniging voor Raadsleden 2 uur geleden

Abonneer gratis

op de digitale krant en op
de wekelijkse nieuwsbrief.