Swifterbant
Swifterbant Foto: Wouter Foppen

Comité Behoud Dorpsbos Swifterbant gaat zich nu inzetten voor ’t hele dorp

Swifterbant

SWIFTERBANT - Het voormalige comité Behoud Dorpsbos Swifterbant gaat verder als stichting. Het comité werd vorige maand officieel opgericht. “Wij stellen ons tot doel om actief mee te denken in alle aangelegenheden welke bij kunnen dragen aan de ontwikkeling en het behoud van de leefbaarheid in Swifterbant”, schrijven zij in een brief aan de gemeenteraad.

Het comité werd vorig jaar opgericht bij de bekendmaking van plannen om de drie basisscholen samen te voegen in een nieuw gebouw, deels in het dorpsbos. “Alhoewel de directe aanleiding van ons comité niet meer nodig is, bleek dat er bij onze groep inwoners een gedeelde visie bestaat om actief bij te dragen aan de (toekomstige) ontwikkeling van ons mooie Swifterbant”, schrijven ze nu.

De stichting kreeg de naam ‘Swifterbant Nu en Later’. “Onze missie: staan voor een gezonde en evenwichtige groei van Swifterbant, waarin alle leeftijdsgroepen zich herkennen en alle gezinsvormen een normale en volwaardige huisvesting kunnen vinden. Een groeiend Swifterbant met minimaal het behoud van, maar het liefst versterking en uitbreiding van het bestaande niveau van onderwijs, detailhandel en voorzieningen.”

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Afbeelding
Waarom Kampen? Frederique van Winsen: ook al woon ik in Diemen, een bezoek aan Kampen voelt als thuiskomen! 17 uur geleden
Afbeelding
Waarom Kampen? Jantine Jimmink verhuisde van Amsterdam naar Kampen voor een betaalbaar thuis in de historische binnenstad. 17 uur geleden
Wethouder Duvekot
Peter Duvekot (Dronten Sociaal) gekozen tot voorzitter Nederlandse Vereniging voor Raadsleden 17 uur geleden

Abonneer gratis

op de digitale krant en op
de wekelijkse nieuwsbrief.