
Comité Behoud Dorpsbos Swifterbant gaat zich nu inzetten voor ’t hele dorp
SwifterbantSWIFTERBANT - Het voormalige comité Behoud Dorpsbos Swifterbant gaat verder als stichting. Het comité werd vorige maand officieel opgericht. “Wij stellen ons tot doel om actief mee te denken in alle aangelegenheden welke bij kunnen dragen aan de ontwikkeling en het behoud van de leefbaarheid in Swifterbant”, schrijven zij in een brief aan de gemeenteraad.
Het comité werd vorig jaar opgericht bij de bekendmaking van plannen om de drie basisscholen samen te voegen in een nieuw gebouw, deels in het dorpsbos. “Alhoewel de directe aanleiding van ons comité niet meer nodig is, bleek dat er bij onze groep inwoners een gedeelde visie bestaat om actief bij te dragen aan de (toekomstige) ontwikkeling van ons mooie Swifterbant”, schrijven ze nu.
De stichting kreeg de naam ‘Swifterbant Nu en Later’. “Onze missie: staan voor een gezonde en evenwichtige groei van Swifterbant, waarin alle leeftijdsgroepen zich herkennen en alle gezinsvormen een normale en volwaardige huisvesting kunnen vinden. Een groeiend Swifterbant met minimaal het behoud van, maar het liefst versterking en uitbreiding van het bestaande niveau van onderwijs, detailhandel en voorzieningen.”












